Értékesít? Uralkodjon érzésein!

Legyenek visszatérő vendégeink!

Ahhoz, hogy vendégeink rendszeresen visszatérjenek hozzánk, igyekeznünk kell megismerni őket. A tartós kapcsolat kialakítása kölcsönös előnyök forrása. A vendég számára elégedettséget, szalonunk számára nyereséget hoz.

A vendégek hűségét kiérdemelni minden szalon elemi érdeke, hiszen a visszatérő vendégek által a kínálatban szereplő egy-egy szolgáltatás vagy termék iránti kereslet állandóvá válhat.

A vendégek hűségesek, aztán egyszer csak nem jönnek többet

Egy olyan világban, ahol a piacok egyre szigorúbb szabályok és egyre nehezebb konkurencia- viszonyok szerint működnek, és ahol a vásárlási szokások állandóan együtt változnak az üzleti környezettel, a vendégek hűsége a szalonok számára pénzügyi szempontból elengedhetetlen.

A szépségszalonok vendégeinek osztályozása
- A vendégek 62%-a rendszertelen látogató: 1-5 alkalommal, de inkább csak 1 alkalommal vesz igénybe valamilyen szolgáltatást.
- A vendégek 19%-a visszatérő vendég: évente 5-10 alkalommal vesz igénybe valamilyen szolgáltatást.
- A vendégek újabb 19%-a rendszeresen viszszatérő vendég: átlagban évi 10 alkalommal vesz igénybe szolgáltatást.

A vendégek hűsége és látogatásaik gyakorisága között kapcsolat áll fenn
- A rendszertelen időközönként visszatérő vendégek 76 %-ban hűek a szalonhoz.
- A rendszeresen visszatérő vendégek 95%- ban hűek a szalonhoz.

A vendégek rentabilitásának logikája
- Egy vendéget megtartani mindig kevesebbe kerül, mint egy új vendéget szerezni.
- Egy vendég elvesztése a szalon számára anyagi veszteséget jelent.
- Egy elégedetlen vendég másik tíznek mondja el elégedetlensége okát, s lebeszéli őket arról, hogy az adott szalonba járjanak.
- Normális működés mellett éves viszonylatban egy szalon vendégeinek 15-20%-át veszíti el. Öt évenként mintegy ügyfeleinek fele cserélődik le.
- Egy vendég elvesztésének hátterében nem feltétlenül az az ok húzódik meg, hogy az illető elégedetlen volt a szolgáltatás színvonalával.
Összefoglalva tehát: a szolgáltatásainkkal elégedett vendégek sem feltétlenül hűségesek a szalonhoz. Visszatérő vendégek nélkül viszont üzleti kapcsolataink esetlegessé és pusztán alkalmi jellegűvé válhatnak.

Bogdán Dorka
About Bogdán Dorka 171 Articles
Kevesen ismerik az igazi Bogdán Dorka-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*